Magyar nyelvű városnézés Nagyvárad!

Téged is vár az ezer éves város, Szent László városa, ahol gyökeret vert a magyar kultúra! Ha Nagyváradon jársz - akárcsak néhány órára - és szeretnéd jobban megismerni történelmünket, akkor töltsd ki bátran az alábbi űrlapot!

    Please prove you are human by selecting the heart.

    Átadták Nagyvárad alagúthálózat komplexumát

    Fotó: Facebook/Ilie Bolojan

    Átadták Nagyvárad alagúthálózat komplexumát, ami nem túlzás, de a város történetének legnagyobb infrastrukturális beruházása: egy hét aluljáróból álló rendszer, amelyet még a teljes befejezése előtt adtak át.

    Ez a beruházás azért jött létre, hogy a forgalmat gördülékenyebbé tegye a város egyik legforgalmasabb részén, összekötve a belvárost a Szőllősi Tavirózsa lakónegyeddel, valamint Félix- és Püspökfürdővel.

    Az aluljárókat az úgynevezett Ciceró-társasház és a nagypiac között, az újonnan épült ortodox székesegyház és a December 1 park, valamint a Baross híd előtti területen hozták létre.

    Az aluljárókat a villamossínek és a Kolozsvári út irányába tartó gépjárműforgalom alatt vezették át, valamint a Nagyvásártér és a Ghillányi (Dimitrie Cantemir) út sarkán is kialakítottak egyet, ezzel kiiktatva a kereszteződéseket.

    Az ortodox katedrális előtti részen az új aluljárók fölött tágas teret alakítottak ki a gyalogosok számára. A megnyitón a polgármester és számos néző jelenlétében nyitották meg hivatalosan az aluljárókat.

    Az 85,3 millió lejbe (körülbelül 17,1 millió euró) kerülő projektet, amelyet eredetileg 24 hónap alatt kellett volna befejezni, európai uniós forrásokból finanszírozták. A kivitelező vállalta, hogy még az év vége előtt befejezi a munkálatokat. Az aluljárókat körülvevő zöldterületeket és kiegészítő létesítményeket csak a következő év elején fejezik be.

    Parkoló is épült Nagyvárad alagúthálózat rendszeréhez

    A beruházás részeként egy P+R, azaz “parkolj és utazz” rendszerű mélygarázst is építettek, amelynek célja a gépjárműforgalom és a környezetszennyezés csökkentése.

    Az EU azonban nem finanszírozta ezt a részt, mivel a P+R parkolókat általában a települések határában hozzák létre. A mélygarázs tetején és a katedrális előtti területen kőlapokat használtak burkolatként, a parkolószinten pedig megőrizték a munkálatok során felfedezett Árpád-kori Szentlélek templom maradványait.

    Mindez azért is hasznos, mert így a nagyváradi középkori vár jobban be tud kapcsolódni a város kulturális vérkeringésébe, ha csak azt nézzük, hogy könyebben megközelíthető, lehet parkolni.

    Az önkormányzat további aluljáró-építési terveket is bejelentett a jövőre nézve, többek között a Sebes-Körös túlpartján, a Baross hídtól a nagyállomásig terjedő szakaszon. Emellett egy másik forgalmas ponton, a Körös (Tudor Vladimirescu) és a Vitéz (Decebal) utca kereszteződésében is terveznek aluljárót építeni.

    Oszd meg a cikket másokkal is:

    Fórián Andrea - nagyvárad.hu

    Nagyvárad minden évszakban lenyűgöző, a folyamatos – olykor kétes kimenetelű – modernizálás ellenére belengi a régmúlt jótékony varázsa, azoknak szellemei, akik előttünk jártak. Gyere, látogass el hozzánk!